HTML

Makk.Marci

Makk Marci egy derék gyerek, - Mindig vidám, sokat nevet, - Játszik, ugrál, tornázik, - Hóban csúszkál, nem fázik, - Télen-nyáron jól mulat, - Mert egészséges, mint a makk!

Vigyázat ehető! - kezdeményezés az egészséges gyermekekért

2010.11.15. 08:21 Makk.Marci

Vigyázat, ehető! – A francia bioforradalom címmel érdemes megnézned a filmet, ha érdekel a környezettudatosság, az egészséges életmód, és köreidben (pl. gyermeked iskolai-óvodai étkeztetésén) egyébként is már régóta szeretnél változtatni. A film rendezőjével, Jean-Paul Jaud-al készült egy interjú, melyet teljesen terjedelmében a Vigyázat ehető! - Jean-Paul Jaud interjú cikkben ismerhetsz meg.
 


... A film egy kis francia falucska, Barjac vállalkozását követi végig, ahol az iskola kantinját bio élelmiszerekre állították át, de követhetjük a vegyszerek által mérgezett környezetben megbetegedett kislány sorsát, az őszibarack-termelőt, aki folyamatos fejfájással és dekoncentráltsággal küzd a permetezőszerek sokévi belélegzése miatt, s őszinte aggodalom villan elő a gazdák, az orvosok és a tudósok beszámolóiból is...
 


Én itt lettem szó szerint libabőrös:
 

...Beteg lettem. Vastagbélrákom volt, de nem haltam bele, mint évente 150 000 francia. Azt kutattam, vajon mitől lettem beteg. Az orvosaimmal és a tudósokkal, akik vizsgáltak, azt fedeztük fel, hogy a rákom a táplálkozásommal állt összefüggésben...

További oldalak:

 

komment

Címkék: táplálkozás gyermek környezetvédelem érdekesség rákmegelőzés

süti beállítások módosítása